“Adidas” un Farela apvienošanās, lai atdzīvinātu pasaulē labāko klubu vēsturiskās formas

Apģērbu un apavu zīmols “Adidas” pavisam nesen ir izlaidis savu spilgtāko un vērienīgāko futbola formas tērpu kolekciju. Zīmols ir apvienojies ar dizainera un mūziķa Farela Viljamsa kompāniju “Humanrace”.

Cieši sadarbojoties piecām komandām, Viljamsa un “Adidas” dizaina komandas kopīgais mērķis bija panākt, lai jaunās formas attēlotu, ka futbols ir piemērots ikvienam, vienlaikus izceļot katra cilvēka atšķirības.

FOTO: adidas.com

Jauno kolekciju iedvesmoja kolektīvās atmiņas un nozīmīgākie mirkļi pasaules TOP futbola klubos – Londonas “Arsenal”, Minhenes “Bayern”, Turīnas “Juventus”, Mančestras “United” un Madrides “Real”.

Katrs formas tērpa krekls, kopā ar pieskaņotiem šortiem, zeķēm, kā arī apaviem, tika veidots, ņemot vērā kluba pagātni un tā mantojumu, kas kalpoja par pielāgotā dizaina pamatu. Svarīgs mērķis jaunajā kolekcijā bija atspoguļot mūsdienu futbola kultūru, kā arī godināt “cilvēka gara nepilnīgo skaistumu”.

Kolekcijai ir divas svarīgas misijas. Pirmā ir godināt kluba vēsturi. Lai to izdarītu, Farels  gāja cauri daudziem arhīviem, pētot pagātnes kulta formas.

“Vēsture veido nākotni. Un dažreiz, lai ieskatītos nākotnē, vajag atskatīties pagātnē. Bija svarīgi zināt, kā katrs noteicošais brīdis komandu vēsturē tika notverts dizaina ziņā,” skaidroja Farels.

Otra misija bija pielāgot dizainu un nodot vēstījumu. “Adidas” un Farela svarīgākais uzdevums bija veicināt daudzveidību, iecietību un sapratni, kā arī parādīt, ka futbols ir domāts visiem, nevis atsevišķām grupām. Galvenā doma – futbols vieno!

Uz krekliem daudzas detaļas zīmētas ar roku, piemēram, emblēmas, sponsoru logotipi, kā arī dažādi citi elementi. Krekli ar nolūku nav veidoti tā, lai izskatītos nevainojami.

“Arsenal” leģendārā “sabojātā banāna” forma

1991. gadā “Adidas” izgatavoja “Arsenal” dzeltenu kreklu ar melnu trijstūru rakstu. Komplektu toreiz nodēvēja par “sabojāto banānu”. Londoniešu vidū, kas spēlēja ar konkrēto kreklu bija Tonijs Adamss, Īans Raits, Lī Diksons, Stīvs Boulds un citas zvaigznes, tādēļ dzeltenais krekls kļuva ikonisks.

FOTO: adidas.com

Jaunās kolekcijas T-kreklam ir dzelteni trijstūri, taču tie ir zīmēti ar rokām, izmantojot krāsas izpludināšanas tehniku.

Madrides “Real” un dizainera Jamamoto pūķis

Madrides “Real” komplektam iedvesma tika gūta no 2014./15. gada UEFA Eirokausa formas, kuru izstrādāja japāņu dizainers Joho Jamamoto, kurš ir arī Farela draugs.

FOTO: adidas.com

T-kreklā ir attēlots karaliskais pūķis – mītisks radījums, kas simbolizē slavu, godu, varenību un ātrumu, Jaunajā formas tērpā pūķis ir izplūdis, un Madrides “Real” logotips attēlots minimālisma stilā.

Sārtais “Juventus” krekls, kuru dievināja reperis Dreiks

“Juventus” un “Adidas” apvienojās 2015. gadā, nekavējoties izgatavojot krāšņi rozā formas tērpu, kas pilnībā sagrāva robežas starp futbolu un popkultūru.

FOTO: SCANPIX/AP

Pasaulslavenais reperis Dreiks iemīlēja šo formu, tādēļ plašsaziņas līdzekļi aktīvi metās apspriest rozā komplektu. Komandas kreklos pēc to lielās publicitātes tika manīti arī aktieri Džons Hils un reperis “Lil Peep”.

Mančestras “United” formas tērps, ko iedvesmojusi “house” mūzika

90.to gadu sākumā Mančestras “United”, kuru vadīja Alekss Fergusons, valkāja zilas un baltas krāsas formas kreklu ar sniegpārslas rakstu. Farela komanda jaunās kolekcijas kreklam pievienoja krāsas izpludināšanas efektu, kā arī galvenā sponsora vietā uzrakstīja “Humanrace”.

FOTO: adidas.com

Formas dizains ir aizgūts no Mančestras “house” mūzikas skatuves. 80. gadu beigās Lielbritānijā plauka reiva deju kultūra, tās galvenais mūzikas stils bija elektroniskās mūzikas žanrs “acid house”. Mūzika ietekmēja arī komandas formastērpu dizainu, rodoties krāsainiem vārtsargu krekliem.

“Bayern” un trīs svītras uz pleca

Kluba “Bayern” forma futbolistu vidū tika vilkta 1991.-1993. gadā, tās galvenā iezīme – trīs spilgtas svītras uz pleca. Norādītajā laika posmā tajā spēlēja dažādas futbola leģendas.

Minhenes “Bayern” vācu pussargs Seržs Gnabrī novērtēja kolekcijas zemtekstu: “Uzvelkot T-kreklu, jūs kļūstat par komandas daļu – un nav svarīgi, kur atrodaties vai kā izskatāties. Futbols liek jums justies, ka visi cilvēki ir vienlīdzīgi. Mēs, futbolisti, atbalstām šo domāšanu: mēs esam par daudzveidību.”

Farels kolekcijā saskata iezīmes no senatnīgajiem alu zīmējumiem. Arī viņš pats bērnībā spēlēja futbolu.

Mūziķim ir daudzas lomas. Viņš raksta mūziku, pats to izpilda, darbojas kā producents, ir dizainers un jau vairākus gadus sadarbojas ar “Adidas”, zīmolam radot limitētas kolekcijas sporta apavus.

Kāpēc pēkšņi futbols? Arī viņš pats bērnībā nodevās šim sporta veidam, taču neloloja cerības kļūt par profesionāli. Turklāt, kā neslēpa mūziķis, viņš redz saikni starp krekliem un mūziku: “Kad fani redz tā laika kreklu un dizainu, viņi atgriežas laikā. Līdzīgi ir ar mūziku. Dzirdot dziesmu, tā asociējas ar brīdi, kad pirmo reizi to dzirdējāt, vai asociējas ar tā brīža sajūtām, ar kurām to klausījāties.”

FOTO: adidas.com

“Ar rokām izstrādātais dizains mums atgādinaja, kas ir cilvēka pieskāriens. Ja jūs domājat par agrīnajiem mākslas darbiem alās, padomājiet par monolītiem un skulptūrām – tos visus izgatavoja mūsu rokas. Mums kaut kā ir jāatgādina sev, ka, jā, mums ir mašīnas, bet mums ir arī rokas,” norādīja mūziķis.

Farels formas tērpus radīja, cieši sadarbojoties ar katru no piecām komandām. Papildu atšķirīgajiem stila elementiem, autentiskie krekli veidoti no “Adidas” “AEROREADY” auduma, kas ietver mitruma pārvaldības sistēmu, ļaujot sportistiem justies ērti dažādos apstākļos.

Tāpat piedāvājam izlasīt par tenisa modes pasauli. Starp citu, Agasi kolekcija arī mūsdienās rullē!

Agasi spožā apģērbu kolekcija, kas satricināja tenisa pasauli